Warsztat.GD

Społeczność => Projekty zaawansowane => Wątek zaczęty przez: Krzysiek K. w Listopad 09, 2009, 01:27:51

Tytuł: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Listopad 09, 2009, 01:27:51
OK, compo się skończyło, więc w oczekiwaniu na paczkę od Xa postanowiłem przedstawić swój projekt: gierkę pod tytułem Alerian Orbit. Zgodnie z zasadami compo, cały gameplay opiera się na trzech raytracowanych kulach. Naszym celem jest aktywacja pradawnego systemu obrony planety Alerii (nie doszukujcie się znaczenia tej nazwy - została wygenerowana losowo), aby jej mieszkańcy żyli długo i szczęśliwie. Więcej szczegółów w samej grze. :)

Wymagania:
- karta graficzna wspierająca Shader Model 3.0 (z uwagi na raytracing w shaderze, najlepiej mocna)
- reszta składowych kompa (acz już bez większych wymagań wydajnościowych)


Wszystko, co trzeba wiedzieć do grania jest w plikach readme. :)

Paczkunek z grą:
http://sphere.pl/~krzysiek/warsztat/AlerianOrbit.zip

Pozdrawiam,
Krzysiek K.


A na koniec - last, but not least - obowiązkowy screen dla niecierpliwych: :)
(http://sphere.pl/~krzysiek/warsztat/AlerianOrbit.jpg)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Dab w Listopad 09, 2009, 02:52:50
Wow. Graficznie wymiata. :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: sobol w Listopad 09, 2009, 13:24:49
Fajne, tylko przesadziłeś z poziomem trudności.
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Kos w Listopad 09, 2009, 13:29:06
I z wymaganiami :D. (No dobra, komentarz nie na miejscu przy tym temacie compo :P)

Planujesz wersje youtube? :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Listopad 09, 2009, 13:44:46
Cytuj
Wow. Graficznie wymiata. :)
Pochwal się lepiej swoja pracą, bo przeciez coś robiłeś - dobrze pamiętam? :)

Fajne, tylko przesadziłeś z poziomem trudności.
Na której mapie? Bo ja ciągle mam wrażenie, że poziom trudności jest nieco za niski. :)

Cytuj
I z wymaganiami :). (No dobra, komentarz nie na miejscu przy tym temacie compo :P)

Planujesz wersje youtube? :)
Planuję wersję z mniejszymi wymaganiami (na klasycznej siatce trójkątów i shadowmapach zamiast raytracingu), ale wszystko kwestia tego, jak czas pozwoli (a na razie nie pozwala na zbyt dużo). :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Dab w Listopad 09, 2009, 13:56:24
Cytuj
Wow. Graficznie wymiata. :)
Pochwal się lepiej swoja pracą, bo przeciez coś robiłeś - dobrze pamiętam? :)

Ja wrzuciłem do projektów, http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1146


Pograłem w Twoją grę i muszę powiedzieć że wspomniane wcześniej powiedzenie "jedną kulkę zgubić a drugą popsuć" nabiera nowego znaczenia ;)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: sobol w Listopad 09, 2009, 14:00:06
Na pierwszej Oo Chyba, że ja nie czaję do końca o co w tym chodzi (szczególnie jak sterować czarną kulką - przez odbijanie?). I fakt faktem, niski fps mi nie pomaga :D Generalnie albo różowa mi wpada do pierwszego bajorka i nie mam co zrobić z czarną, albo potem na mostku się wykładam, i po jakiś 6 próbach mi się znudziło :P
A btw - jak się samemu robi grę, to ona się zawsze wydaje łatwiejsza niż jest faktycznie ;)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Dab w Listopad 09, 2009, 14:01:34
E, przesadzacie, gra Krzyśka na budżetowej karcie graficznej (GF 9800GT) wyciąga w 1680 vsync (60FPS) ;)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: sobol w Listopad 09, 2009, 14:02:59
Przeca nic nie mówię, że coś jest nie tak :P Twierdzę, że niski FPS mi nie pomaga grać, ale i tak się dziwię, że w ogóle to śmiga u mnie :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Listopad 09, 2009, 14:04:44
domyślam się że kulka jest płaska a wszystko to parallax?

u mnie na 9600GT działa bez problemu tylko trochę przymula jak się edytorem teren dodaje

a i pierwszego levelu nie przeszedłem bo nie wiem w sumie co mam robić z tą kulką :D
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: maVes w Listopad 09, 2009, 14:06:26
U mnie na lapku chodzi całkiem nieźle :)

Jeśli chodzi o grafikę to muszę przyznać, że się na Tobie nie zawiodłem :).
Pod względem grywalności też jest nieźle. Z początku faktycznie trudno jest tym sterować, ale po chwili da się przyzwyczaić. Na razie udało mi się przejść pierwszą planszę, a na drugiej niby wtrąciłem obie kule ale nic się nie stało :D.

Potem spróbuję przejść pozostałe mapy, tymczasem próbuję zmusić do działania grę Daba  ;).
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Listopad 09, 2009, 14:53:03
Cytuj
(szczególnie jak sterować czarną kulką - przez odbijanie?)
Oczywiście. Skoro w bilardzie nie stanowi to problemu, to tutaj też chyba nie powinno. ;) Nawet w poczatkowych wersjach kula gracza była biała, ale doszedłem do wniosku, że z kolorem wygląda dużo fajniej. :)

Cytuj
Generalnie albo różowa mi wpada do pierwszego bajorka i nie mam co zrobić z czarną, albo potem na mostku się wykładam, i po jakiś 6 próbach mi się znudziło
Trochę mniej nerwowych ruchów myszą, a wszystko będzie w porządku. Ta gra wymaga nieco spokoju i opanowania (w czym niski FPS jednak też nie pomaga). :)

Cytuj
domyślam się że kulka jest płaska a wszystko to parallax?
Cała geometria jest płaska. Na dobrą sprawę, musisz pogodzić się z faktem, że przez cały czas gry tak naprawdę ślepiłeś się w jednego quada (co prawda z ciężkim pixel shaderem, ale nadal to był jeden quad). ;)

Cytuj
u mnie na 9600GT działa bez problemu tylko trochę przymula jak się edytorem teren dodaje
Konieczność policzenia normalnych (zwłaszcza z wykorzystaniem niezbyt optymalnego kodu) i aktualizacji cubemapy swoje robi. :)

Cytuj
a i pierwszego levelu nie przeszedłem bo nie wiem w sumie co mam robić z tą kulką :D
Wepchnąć czarną kulę do niebieskiej dziury, po czym samemu pojechać do drugiej takowej.

Cytuj
Na razie udało mi się przejść pierwszą planszę, a na drugiej niby wtrąciłem obie kule ale nic się nie stało :D.
Bo pewnie wtrąciłeś obie do tej samej dziury. ;)


Tak, czy inaczej, dzięki za komentarze. Postaram się dorobić pare prostszych poziomów. :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: sobol w Listopad 09, 2009, 15:23:48
Cytuj
Trochę mniej nerwowych ruchów myszą, a wszystko będzie w porządku.
Mów tak jeszcze człowiekowi który miał wszystkie możliwe stawy zwichnięte / skręcone :D

Cytuj
Cała geometria jest płaska. Na dobrą sprawę, musisz pogodzić się z faktem, że przez cały czas gry tak naprawdę ślepiłeś się w jednego quada (co prawda z ciężkim pixel shaderem, ale nadal to był jeden quad). Wink
Ostatnio napisałeś, że jak na IGK wymyślisz temat to zrobisz referat. Nie widzisz tutaj potencjalnego tematu ? :P

Anyway, gierka ma potencjał, grats.
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Listopad 09, 2009, 15:43:05
Cytuj
Ostatnio napisałeś, że jak na IGK wymyślisz temat to zrobisz referat. Nie widzisz tutaj potencjalnego tematu ?
Potencjalnie widzę (aczkolwiek myślę bardziej w kontekście raytracowanych intr 4k). ;)

Cytuj
Anyway, gierka ma potencjał, grats.
Thxs. :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: mi-ku w Listopad 09, 2009, 17:40:19
Bardzo fajne.

U mnie na GeForce 9600GT wszystko działa płynnie.

Pytanko techniczne. Czy efekt ruchu lavy to po prostu displacement 2d w post processingu ?

// EDIT: Ok, zaglądnąłem do kodu shadera i znalazłem odpowiedź :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Listopad 09, 2009, 17:47:07
Pytanko techniczne. Czy efekt ruchu lavy to po prostu displacement 2d w post processingu ?
To jest typowy heat haze w post-processingu (informacja o tym gdzie ma być heat haze jest zapisywana w drugim* rendertargecie przez MRT), a że wygląda to trochę jak ruch lawy, a nie heat haze, tym lepiej dla gry. :)


*) Kanał alpha głównego rendertargetu jest już zajęty informacją o bloomowaniu. :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Listopad 09, 2009, 19:39:35
Dopóki nie zobaczę screena wireframe nie uwierzę że to jeden quad ;)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Maskl w Listopad 09, 2009, 20:55:45
E, przesadzacie, gra Krzyśka na budżetowej karcie graficznej (GF 9800GT) wyciąga w 1680 vsync (60FPS) ;)
Powiedziałbym nawet, że na GF 7300 działa płynnie (co po przeczytaniu opisu i zobaczeniu screena dość mocno mnie zaskoczyło :) ).

a sama gra, jak zawsze w przypadku Krzyśka, świetna :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Oti w Listopad 09, 2009, 21:28:45
Dopóki nie zobaczę screena wireframe nie uwierzę że to jeden quad ;)
Słyszałeś kiedyś o postprocessingu? :)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Listopad 09, 2009, 21:38:49
Dopóki nie zobaczę screena wireframe nie uwierzę że to jeden quad ;)
Słyszałeś kiedyś o postprocessingu? :)
Nie, co to?
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Vipa w Listopad 09, 2009, 21:49:01
Dopóki nie zobaczę screena wireframe nie uwierzę że to jeden quad ;)
Słyszałeś kiedyś o postprocessingu? :)
Nie, co to?
Wytaczasz proces temu kto ściągnął twojego posta z bloga.
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Frondeus w Listopad 09, 2009, 22:11:34
Java: Serio nie slyszales(www.gogole.pl jak cos :P) czy tylko żartujesz?
Cytuj
Wytaczasz proces temu kto ściągnął twojego posta z bloga.
Spadłem z krzesła :D
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Listopad 09, 2009, 22:54:44
Java: Serio nie slyszales(www.gogole.pl jak cos :P) czy tylko żartujesz?
OMFG... jeszcze się nabrał... :/

Pytanie, czy wszystko było pisane praktycznie od 0?
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: ConayR w Listopad 09, 2009, 23:14:30
Dopóki nie zobaczę screena wireframe nie uwierzę że to jeden quad ;)
Odnoszę wrażenie, że Krzysiek nie jest w stanie wrócić do klasycznego renderowania odkąd chwycił za sphere tracing.
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Kos w Listopad 09, 2009, 23:33:25
E, przesadzacie, gra Krzyśka na budżetowej karcie graficznej (GF 9800GT) wyciąga w 1680 vsync (60FPS) ;)

Masz ciekawe spojrzenie na termin "budżetowa karta graficzna" :).
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: vashpan w Listopad 09, 2009, 23:38:58
Gra rzeczywiscie jest dobra krotko mowiac ;) U mnie na GF 9600GSO smiga bez najmniejszych problemow plynnie. Ale jezeli i na 7300 dziala wiec z wymaganiami chyba tekst byl nieco przesadzony ;)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Listopad 10, 2009, 00:19:40
Cytuj
Dopóki nie zobaczę screena wireframe nie uwierzę że to jeden quad ;)
Odpal pod PIXem, to się przekonasz. :)

Cytuj
Pytanie, czy wszystko było pisane praktycznie od 0?
Zgodnie z zasadami warsztatowych compotów - nie było. ;) Gotowych rzeczy było kilka:
- tekstury z paku Transmogrifying Textures Vol. I od NVidii, aczkolwiek trochę przerabiane (np. tekstura lawy),
- framework Direct3D (własny),
- kod na bloom (z własnego silnika),
- kod na okienko tekstowe (własny, z jednego z wcześniejszych compotów)

Poza tym reszta robiona w trakcie compo. :)

Cytuj
Odnoszę wrażenie, że Krzysiek nie jest w stanie wrócić do klasycznego renderowania odkąd chwycił za sphere tracing.
To akurat nie jest sphere tracing, tylko najklasyczniejsze z możliwych przecięcie z kulą + prymitywny occlusion parallax maping (kilkadziesiąt kroków brute force + bisekcja). Sphere tracing nie dość, że byłby trudniejszy w zrobieniu (displacement teksturą wymaga sporo zachodu), to jeszcze by wszystko totalnie zamulił. :)

Cytuj
U mnie na GF 9600GSO smiga bez najmniejszych problemow plynnie. Ale jezeli i na 7300 dziala wiec z wymaganiami chyba tekst byl nieco przesadzony ;)
Nie miałem zbytnio na czym sprawdzać, a wynik 280 FPS na GeForce GTX 260 wiele o skalowalności nie mówi. Lepiej więc postraszyć wymaganiami i później być wychwalanym, że działa szybko, niż nie napisać nic i narazić się na psioczenie gdyby jednak tak nie było. ;)
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Avaj w Listopad 10, 2009, 17:12:47
Cytuj
Dopóki nie zobaczę screena wireframe nie uwierzę że to jeden quad ;)
Odpal pod PIXem, to się przekonasz. :)

Cytuj
Pytanie, czy wszystko było pisane praktycznie od 0?
Zgodnie z zasadami warsztatowych compotów - nie było. ;) Gotowych rzeczy było kilka:
- tekstury z paku Transmogrifying Textures Vol. I od NVidii, aczkolwiek trochę przerabiane (np. tekstura lawy),
- framework Direct3D (własny),
- kod na bloom (z własnego silnika),
- kod na okienko tekstowe (własny, z jednego z wcześniejszych compotów)

Poza tym reszta robiona w trakcie compo. :)

Cytuj
Odnoszę wrażenie, że Krzysiek nie jest w stanie wrócić do klasycznego renderowania odkąd chwycił za sphere tracing.
To akurat nie jest sphere tracing, tylko najklasyczniejsze z możliwych przecięcie z kulą + prymitywny occlusion parallax maping (kilkadziesiąt kroków brute force + bisekcja). Sphere tracing nie dość, że byłby trudniejszy w zrobieniu (displacement teksturą wymaga sporo zachodu), to jeszcze by wszystko totalnie zamulił. :)

Cytuj
U mnie na GF 9600GSO smiga bez najmniejszych problemow plynnie. Ale jezeli i na 7300 dziala wiec z wymaganiami chyba tekst byl nieco przesadzony ;)
Nie miałem zbytnio na czym sprawdzać, a wynik 280 FPS na GeForce GTX 260 wiele o skalowalności nie mówi. Lepiej więc postraszyć wymaganiami i później być wychwalanym, że działa szybko, niż nie napisać nic i narazić się na psioczenie gdyby jednak tak nie było. ;)

Nie mam PIXa i nie chcę PIXa.
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: _OskaR w Listopad 10, 2009, 17:44:30
Jeżyk śpi razem z nami
(http://img407.imageshack.us/img407/3341/jezynek.th.jpg) (http://img407.imageshack.us/i/jezynek.jpg/)
Przydałaby się jakaś szybka opcja czyszczenia wszystkiego, bo paluszki bolą od mazania.
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Listopad 10, 2009, 18:16:32
Cytuj
Przydałaby się jakaś szybka opcja czyszczenia wszystkiego, bo paluszki bolą od mazania.
Po prostu skasuj plik <numer-levelu>.bin i wczytaj mapę. ;) Ewentualnie przejdź do edycji kolejnej mapy (edytor obsługuje numery leveli od 0000 do 9999). Żeby nowe levele były dostepne do gry trzeba tylko uaktualnić numer najwyższego levelu w maps/default.cfg. :)

Poza tym jeżeli ktoś zrobi jakąś fajną mapę, niech nie krępuje się jej podesłać. :)


[swoją drogą w edytorze jest jeszcze jedna "nieudokumentowana" kulka, która nie została nigdzie jeszcze wykorzystana ;)]
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: mihu w Listopad 10, 2009, 20:01:31
Na ATI 2400 Pro wpięte w AGP 4x też działa dość płynnie. Za to strasznie długo się ładuje nie dając znaku życia, ale może to z powodu średniowiecznych parametrów reszty komputera.
Tytuł: Odp: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo
Wiadomość wysłana przez: MrKaktus w Listopad 14, 2009, 19:06:02
Co ciekawe pogooglalem sobie nazwe dla beki i okazuje sie ze pierwsza pozycja kieruje nas do homepage jakiegos goscia ktory robi gre Sci-Fi i ma rase Alerian :D. Fajny zbieg okoliczności :).