Warsztat.GD

Produkcja gier => Grafika 3D => Wątek zaczęty przez: sobol w Sierpień 04, 2009, 21:44:54

Tytuł: [3ds] szalejący unwrap UVW
Wiadomość wysłana przez: sobol w Sierpień 04, 2009, 21:44:54
Mam pewien problemik związany z max'em 9, może ktoś na forum kto nie tylko kodzi mi pomoże :) Sprawa wygląda tak - zrobiłem sobie model, postaci, obrigowałem i zaskinowałem ;p, chciałem dodać materiał i nagle buba. Dodałem unwrap UVW mapping i moim oczom ukazał się taki oto rozkład siatki:
http://img44.imageshack.us/img44/3334/uvwj.jpg
Nigdy takiego problemu nie miałem, zawsze max mi pięknie rozkładał siatkę, tak, że trzeba było tylko poprawić kilka vertexów. Jaki może być powód takiego bajzlu? Jak sobie z tym radzić? Przecież ręczne rozmieszczenie vertów jest chyba nie możliwe przy takim czymś :/ Dodam, że jeśli chodzi o materiały to nic kompletnie nie robiłem, dodałem tylko unwrap i wybrałem edit. Po zwiększeniu Map Channel do 2 siatka się jakby troszkę upraszcza - ale z kolei strasznie dużo wywala, w sensie jest tylko to, co widać "z góry" w dodatku bez zachowania jakichkolwiek proporcji ( http://img21.imageshack.us/img21/4779/uvw2.jpg ). Kolejne zmiany channel nic nie dają. A jeszcze dodam, że unwrap jest pierwszym w kolejce modyfikatorem, wszelkie skiny etc. są po nim.
Tytuł: Odp: [3ds] szalejący unwrap UVW
Wiadomość wysłana przez: ftorek w Sierpień 06, 2009, 00:41:14
hmm - ja sie nigdy nie spotkalem zeby "max sam mi pieknie siatke rozkladal" (a uzywam go juz od baardzo dawna...) - po prostu wszelkie obiekty trzeba recznie zmapowac (oczywiscie sa do tego rozne przydatne narzedzia: np unwrap) - z tego co wiem to tylko prymitywy maja rozlozone mapowanie od samego poczatku. co do zmieniania kanalow mapowania - to nic nie da - kanaly po prostu przechowuja rozne mapowania dla danego obiektu (ale tak czy siak samemu trzeba sobie te mapowania zrobic)

pozdrawiam i zycze milego zapoznawania sie z maxowym unwrapem

aha - i generalnie chyba sie robi tak: model -> mapowanie -> texturka ->rig -> animacja (ale tu moge sie mylic bo z animowaniem to sie za bardzo nie lubimy... :)
Tytuł: Odp: [3ds] szalejący unwrap UVW
Wiadomość wysłana przez: sobol w Sierpień 06, 2009, 01:40:52
Ogólnie dla potomnych - jest w edytorku unwrapa cała zakładka do automagicznego rozkładania koordynatów, nazywa się Mapping. A max czasem potrafi od razu sobie poradzić z takim rozkładem. Co do kanałów - thx, nie wiedziałem do czego to służy, przyda się :)
A co do kolejności rig / tekstura to chyba jakiegoś super wielkiego znaczenia nie ma, przynajmniej w moich zastosowaniach. Pozdr
Tytuł: Odp: [3ds] szalejący unwrap UVW
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Sierpień 06, 2009, 10:12:00
Jeśli chodzi o porządne i błyskawiczne rozkładanie uvw to polecam programik Unfold3D. Radzi sobie lepiej niź 3Ds Max jeśli chcemy szybciutko np "ściągnąć skórę" z modelu. Dosłownie 3 kliknięcia i gotowe. Stosuję go jako uzupełnienie do 3Ds Maxa i sprawdza się świetnie.
Tytuł: Odp: [3ds] szalejący unwrap UVW
Wiadomość wysłana przez: voytech w Sierpień 06, 2009, 10:41:45
Maxa nie używałem, ale coś podobnego może wyjść w Blenderze jak się nie zaznaczy krawędzi cięcia. Wystarczy zaznaczyć linię cięcia, potem "Mark Seam" i siatka się ładnie rozkłada. Być może w 3ds max również jest opcja do zaznaczania takich krawędzi?
Tytuł: Odp: [3ds] szalejący unwrap UVW
Wiadomość wysłana przez: Kuba D. w Sierpień 06, 2009, 10:55:41
W 3Ds Maxie jest takie narzędzie. W unwrapie po zaznaczeniu face'ów trzeba dać "pelt" i "edit seams", pobawić się trochę szwami a potem "simulate pelt map" i całkiem nieźle to rozkłada siatkę.
Tytuł: Odp: [3ds] szalejący unwrap UVW
Wiadomość wysłana przez: Dante190884 w Wrzesień 27, 2009, 17:25:32
praktyczny kurs: http://waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html