Warsztat.GD

Programowanie => Programowanie grafiki => Allegro => Wątek zaczęty przez: FireBoll8 w Lipiec 30, 2009, 22:01:04

Tytuł: Niszczenie bitmapy poprzedniego poprzedniego poziomu planszy
Wiadomość wysłana przez: FireBoll8 w Lipiec 30, 2009, 22:01:04
Witam tak jak w temacie chciał bym się  dowiedzieć czy aby usunąć bitmape rysująca jakiś poziom planszy, zawartą w tablicy  należy  usunąć ją tak jak zwykłą bitmapę i utworzyć nowe bitmapy zawierające w większość ta samą grafikę  pod kolejny poziom planszy.

Czy istnieje jakiś inny sposób by wykorzystać te same bitmapy po raz "n" z możliwością ich usunięcia i utworzenia nowej planszy opierającej się na nowych i starych bitmapach. 
Tytuł: Odp: Niszczenie bitmapy poprzedniego poprzedniego poziomu planszy
Wiadomość wysłana przez: cybek w Lipiec 30, 2009, 23:01:32
Yyy... nie bardzo rozumiem.
Robisz sobie tablicę wszystkich dostępnych bitmap (klocków o stałej wielkości np. 32x32) a jako etap trzymasz liczby w tablicy np. dwuwymiarowej (x i y) i odpowiednio wyświetlasz bitmapę z tablicy bitmap o numerze zawartym w tablicy etapu