Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Wątek zaczęty przez: ekmh w Maj 12, 2009, 18:24:25

Tytuł: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: ekmh w Maj 12, 2009, 18:24:25
witam,
z zamiarem napisania gry (nie silnika) postanowiłem sobie takowego znaleźć. I znalazłem: ogre oraz irricht. Niestety po przeglądnięciu przykładów, moje oczy zrobiły tak->  :o. Nie ma to jak czysty opengl... Przeglądnąłem też przykłady tv3d i jestem mile zaskoczony. Niestety nie jest on darmowy. Czy są jakieś silniki podobne API do tv3d lecz darmowe?

Pozdro,
ekmh
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: bs.mechanik w Maj 12, 2009, 18:51:31
A co takiego w ogre spowodowało wytrzeszcz oczu?
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: Cytadela w Maj 12, 2009, 19:42:32
Tym bardziej prosciutki irrlicht ;x w porównaniu z reszta engine'ów.
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: misioslaw w Maj 12, 2009, 19:43:26
A co takiego w ogre spowodowało wytrzeszcz oczu?
Zapewne pierwsza literka ze skrótu OGRE.
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: ekmh w Maj 12, 2009, 21:05:21
Zapewne pierwsza literka ze skrótu OGRE.
?

Ale czy są jakieś inne silniki?
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: radsun w Maj 12, 2009, 21:10:42
http://www.devmaster.net/engines/ (http://www.devmaster.net/engines/)  ;)
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: Esidar w Maj 13, 2009, 01:01:26
http://www.garagegames.com/products/rtskit
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: skovron w Maj 13, 2009, 09:30:42
Zapewne pierwsza literka ze skrótu OGRE.
?
Object-Oriented Graphics Rendering Engine
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: ekmh w Maj 13, 2009, 10:19:46
Object-Oriented Graphics Rendering Engine
co w tym strasznego?
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: radsun w Maj 13, 2009, 10:52:42
Pewnie Object-Oriented :P Na początku trzeba się sporo namęczyć z mnogością klas.
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: BrutalComputer w Maj 13, 2009, 10:54:47
Zapewne wszyscy mnie wyśmieją  ;D
http://stratagus.sourceforge.net/ (http://stratagus.sourceforge.net/)
A tak na poważnie, to jakiś Ogre, Irrlicht, CrystalSpace, Horde3D, OpenSceneGraph...
Nie rób dużych oczu, tylko bierz losowy i się go naucz!
Irrlichta nie znam, ale z tego co kiedyś słyszałem, to podobno błędy ma? Wg. mnie Ogre jest dobry na początek. Nie rozumiem, czym może się różnić api w takim tv3d od dowolnego innego ( za wyjątkiem kosmetycznych różnic - kwestia przyzwyczajenia ).
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: skovron w Maj 13, 2009, 10:55:47
Object-Oriented Graphics Rendering Engine
co w tym strasznego?
Nic.
Myślę, że "dowcip" polegał na tym, że pisząc:
... I znalazłem: ogre oraz irricht. Niestety po przeglądnięciu przykładów, moje oczy zrobiły tak->  :o. Nie ma to jak czysty opengl...
wyglądało jakby object-oriented cię wystraszyło. Ale to nie mój dowcip.

Moim zdaniem Ogre, nie jest wcale taki skomplikowany. Powiedział bym raczej, że po prostu ma duże możliwości, dlatego pewnie z początku może wydawać się trochę przytłaczający.
Jak dla mnie problem z Ogre polega bardziej na tym, że bardzo dużo świetnych bibliotek i rozszerzeń tego silnika po prostu upada po paru miesiącach intensywnego rozwoju. W końcu dochodzisz do takiej sytuacji, że np PagedGeometry kompiluje się z najnowszą wersją Ogre'a w trunku, Caelum tylko z wersją poprzednią a Editable Terrain Manager z jeszcze wcześniejszą. Trudno nad tym zapanować a z drugiej strony szkoda nie skorzystac np z najnowszych funkcji w Hydrax'ie tylko dlatego, że jakąś inną bibliotekę da się skompilować tylko, ze starszą wersją Ogre'a.
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: pawelek w Maj 13, 2009, 11:59:01
Jak Ci się TV3D spodobało, to używaj, jest niezłe i komercyjne tylko wtedy gdy chcesz sprzedać grę, a jak chcesz ją sprzedać to podnieś cenę o ten właśnie engine i już :D

Ogre mi się nie spodobało z powodu bałaganu, który wg. mnie tam panuje. Irrlicht nie ruszałem.

A szczerze, to się nie rozglądaj tylko pisz, działaj i próbuj każdego, bo nie wielkość się liczy, acz możliwości :D

Pozdr.
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: Capad w Maj 13, 2009, 12:50:10
Irrlicht bardzo fajny i prosty w obsłudze:) Przez co najwydajniejszy i jakoś zaawansowany technicznie nie jest:P

A OGRE? Hmm, bawiłem się dawno temu... Trochę bałagan w kodzie był, ale nawet przy moich możliwościach poznawczych dało się to ogarnąć po kilku tutkach:)
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: bs.mechanik w Maj 13, 2009, 13:23:13
Tutki do OGRA (oficjalne) byłby bardzo fajne, gdyby nie te ExempleAplication/Listener i wszelkiego rodzaju klasy. Nie wiem kto wpadł na taki pomysł. To utrudnia poznanie silnika.
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: skovron w Maj 13, 2009, 13:41:29
Jest też Ogre Practical Application:
http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/Practical_Application (http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/Practical_Application)
Też ma swoje wady, ale przynajmniej pokazuje jak budować aplikacje bez ExampleApplication i listenerów
Były też inne arty na ten temat ale teraz nie mam pod ręką linków
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: Esidar w Maj 13, 2009, 14:14:58
Nie mniej, wydaje mi się że ekhm chciałby mieć gotowy silnik do strategii a nie kolejną nakładkę na OpenGL/DXa :)
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: Lipek Samo Zło w Maj 28, 2009, 14:52:55
Ja polecam Ogre'a do którego jest nawet przykład-framework, z którego można skorzystać jako początku kodowania RTS: http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/RTS_Sample_App
Jeśli chcesz zrobić prostą strategię w 2D to raczej Irrlicht albo SDL.
Jeśli Cię to interesuje, to jest też dostępny silnik Europa na którym zrobione były Hearts Of Iron, Europa Universals 2: http://www.gamersgate.com/engine/ z tego co pamiętam jedynym wymogiem było posiadania jakiegoś doświadczenia w gamedevie czy w programowaniu po prostu :)
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek K. w Maj 28, 2009, 16:28:10
A ja z kolei mogę od siebie polecić Irrlichta, jeżeli po prostu chcesz zrobić szubko grę, zbyt wiele się nie namęczyć, ale nie oczekujesz po produkcie jakichś bajerów graficznych. Pisze się dość szybko, prosto i przyjemnie, a co do strategii, to jeden z moich studentów na tym zrobił właśnie strategię na zaliczenie, bez większego bólu się da. :)
Tytuł: Odp: silnik do gier strategicznych
Wiadomość wysłana przez: rm-f w Maj 28, 2009, 17:25:09
Pozostaje jeszcze Source Engine. :)

A dla lubiących bicze, bdsm, bsd... GoldScr :P