Warsztat.GD

Programowanie => Silniki => Ogre3D => Wątek zaczęty przez: bananu7 w Maj 08, 2009, 16:35:24

Tytuł: Ogre - problemy/pytania odnośnie WorldGeometry i terenu
Wiadomość wysłana przez: bananu7 w Maj 08, 2009, 16:35:24
Otóż ...

W końcu doszedłem do momentu stworzenia terenu. Narysowałem prostą mapkę, wczytałem ją, powalczyłem, chodzi. Problem jest niestety, że nie do końca odpowiada ona swojej "fizycznej" wersji.

W pliku terrain.cfg są opcje zmiany rozmiaru wynikowego terenu, jak też maksymalna wysokość. To wystarcza do odpowiedniego przeskalowania. Jedyny problem jest taki, że ziemia powinna wyjść nieco przesunięta. Gdzieś usłyszałem, że WorldGeometry ma swój Node, gdyby udało się go znaleźć, mógłbym zrobić wszystkie przekształcenia. To pierwsze pytanie - jak przesunąć w koordynatach świata WorldGeometry.

A drugie pytanie to czy ustawienie swojego materiału w terrain.cfg da możliwość jego późniejszej zmiany? Gdybym np. chciał narysować jakieś plamy itp.
Tytuł: Odp: Ogre - problemy/pytania odnośnie WorldGeometry i terenu
Wiadomość wysłana przez: radsun w Maj 08, 2009, 16:42:32
Taka mała sugestia, nie prościej/szybciej zapytać na forum Ogre? Tam się akurat znają na tym silniku... ;)
Tytuł: Odp: Ogre - problemy/pytania odnośnie WorldGeometry i terenu
Wiadomość wysłana przez: bananu7 w Maj 09, 2009, 09:25:29
Szybciej i prościej na pewno nie, bo trzeba jeszcze znaleźć tam odpowiednie forum i napisać to po ang. ;) Natomiast odpowiedź może i bym miał szybciej, ale jakoś tak z przyzwyczajenia wolę tutaj. (chociaż może rzeczywiście tam napiszę)