Autor Wątek: Własny joypad  (Przeczytany 6153 razy)

Offline mi-ku

  • Użytkownik
    • miku DevBlog

# Kwiecień 24, 2006, 21:37:49
Ja udokumentowałem swój projekt, który kiedyś zrobiłem do szkoły, tzn joypad na układach cyfrowych podłączany do portu RS232 kompa. Znaleźć można na moim devblogu www.mi-ku.net.
Nie jest to może taki wyczyn jak "procesor" (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,817.0.html) który robi agent_j, ale zawsze coś, młody narazie jestem ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

agent_J

  • Gość
# Kwiecień 25, 2006, 00:02:50
Ja udokumentowałem swój projekt, który kiedyś zrobiłem do szkoły, tzn joypad na układach cyfrowych podłączany do portu RS232 kompa. Znaleźć można na moim devblogu www.mi-ku.net.
Nie jest to może taki wyczyn jak "procesor" (http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,817.0.html) który robi agent_j, ale zawsze coś, młody narazie jestem ;)

Można by kupić na targowicy pady do pegasusa za 10zł i wpiąć do tego elektronikę :) Jeśli istnieją drivery do joysticków szeregowych, to można by się pokusić o zrobienie go na układzie konwertera RS232<->USB :)

agent_J

  • Gość
# Kwiecień 25, 2006, 00:05:09
Można by powspominać stare dobre czasy ciupiąć na padzie czy tam joystciku z comodora w kultowe gry tamtej epoki :)
To były czasy...

agent_J

  • Gość
# Kwiecień 25, 2006, 00:19:25
Hmm, myslalem ze to kolejny post  typu: Jak zrobic to i tamto, ale widze ze calkiem fajny temat :)

btw. testowany ? jaki sprzet ? itp, napisz cos wiecej jak mozesz :) Nie kazdy lubi czytac blogi ;P
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2006, 00:21:27 wysłana przez maho »

Offline mi-ku

  • Użytkownik
    • miku DevBlog

# Kwiecień 25, 2006, 13:49:00
Hmm, myslalem ze to kolejny post  typu: Jak zrobic to i tamto, ale widze ze calkiem fajny temat :)

btw. testowany ? jaki sprzet ? itp, napisz cos wiecej jak mozesz :) Nie kazdy lubi czytac blogi ;P

Zbudowałem i testowałem, nawet napisałem grę która wykorzystywała ten joypad, tylko że dysk mi padł i ją straciłem. Na tej stronie http://www.mi-ku.net/?page_id=26 jest schemat ideowy, zdjęcie zbudowanego joypada i diagram klas w UML'u dla biblioteki go obsługującej, do ściągnięcia biblioteka w C++ dla windowsa i przykładowy program wykorzystujący tą bibliotekę.

Co do blogów, to mój devblog nie zawiera bardzo prywatnych danych typu: "dzisiaj robiłem to i to", staram się raczej umieszczać informację o moich projektach itp.

Aha zdjęcia na stronie są umieszczone w apletach javy, jako że napisałem je w miarę nowym eclipse potrzebna jest nowa wersja maszyny javy do poprawnego wyświetlenia tych apletów.

Co do sprzętu to użyłem:
- układów: 2*MAX232 do zamiany napięć 0-5V na -12+12V, czyli z cyfrówki na standard RS232.
- trochę rezystorów i kondensatorów dla układów MAX232
- układy logiczne TTL: 7408, 7404, 7432 czyli bramiki AND, OR i negatory.
- wtyczka żeńska DB-9
- głośniczek pizoceramiczny
- płytka montarzowa
- osiem styczników

@agent_j:
Ja myślałem żeby to upchnąć do joypada od PlayStation ;), ale są przejściówki PS->RS232, o której z resztą można poczytać na mojej stronce ;)

Offline exor

  • Użytkownik

# Kwiecień 25, 2006, 18:00:56
a tak btw co myślicie na temat taki żeby sprzedawać swoją gre razem z specjalnie stworzonym joyem do tej gierki? Nie wiem czy taki pomysły były już kiedyś realizowane, ale ciekawe jaka byłaby reakcja ewentualnych odbiorców gry. Przecież na joyu specjalnie zaprojektowanym dla gry można bawić sie dużo lepiej niż na klawiaturze czy myszce.

Zwykły joystik przecież nie jest aż tak bardzo skomplikowany no i produkcja takiego cacka też nie byłaby chyba zbyt kosztowna. tak sie składa, że takie urządzenia teraz to raczej rzadkość, prawie każdy ma przecież game port, ale wiekszość go nie używa. Ja kiedyś pobierałem z niego tylko zasilanie +5V do programatora At90s2313 :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 25, 2006, 18:17:51
Cytuj
prawie każdy ma przecież game port, ale wiekszość go nie używa
O ile się orientuję, to na zachodzie joysticki i joypady są dosyć powszechne. :)

Offline really

  • Użytkownik

# Kwiecień 25, 2006, 18:24:00
Cytuj
   
a tak btw co myślicie na temat taki żeby sprzedawać swoją gre razem z specjalnie stworzonym joyem do tej gierki? Nie wiem czy taki pomysły były już kiedyś realizowane, ale ciekawe jaka byłaby reakcja ewentualnych odbiorców gry. Przecież na joyu specjalnie zaprojektowanym dla gry można bawić sie dużo lepiej niż na klawiaturze czy myszce.
Było już coś takiego i  to pewnie nie raz.Np. do jakiejś gry o Mechach był dodawany specjalny kokpit do sterowania. Całkiem niedawno na Gamecube wyszedł któryś Resident Evil ze specjalną wersją pada (wyglądał jak mała piła łańcuchowa).

agent_J

  • Gość
# Kwiecień 25, 2006, 18:53:57
Cytuj
   
a tak btw co myślicie na temat taki żeby sprzedawać swoją gre razem z specjalnie stworzonym joyem do tej gierki? Nie wiem czy taki pomysły były już kiedyś realizowane, ale ciekawe jaka byłaby reakcja ewentualnych odbiorców gry. Przecież na joyu specjalnie zaprojektowanym dla gry można bawić sie dużo lepiej niż na klawiaturze czy myszce.
Było już coś takiego i  to pewnie nie raz.Np. do jakiejś gry o Mechach był dodawany specjalny kokpit do sterowania. Całkiem niedawno na Gamecube wyszedł któryś Resident Evil ze specjalną wersją pada (wyglądał jak mała piła łańcuchowa).

Gameport nie przejdzie, bo nie każdy gameport ma, w szczególności laptopy. USB to jedyna możliwość.


Offline mi-ku

  • Użytkownik
    • miku DevBlog

# Kwiecień 25, 2006, 19:20:12
@exor i @really

http://xbox.ign.com/articles/362/362157p1.html - gra Steel Battalion (mechy) na xbox'a działająca tylko ze specjalnym kontrolerem. Kontroler ma dwa analogi, mnóstwo przełączników i chyba nawet kluczyk jest do odpalenia ;).

Ja też twierdzę że kontrolery do gier to fajna sprawa. Ostatnio EyeToy jest popularny, czyli kamerka do PS2 do której są dołączane gry w których gracz jest kontrolerem ;) tzn gry odczytują ruchy tego na co patrzą (w zamierzeniu człowieka). DancePady są fajne, do Onimushy wyszedł nawet kontroler katana.

Panowie z Nintendo ostatnio też duże nadzieje pokładają w kontrolerach do swojej nowej konsoli "Nintendo Revolution" gdzie główny pad ma mieć możliwość odczytania położenia - pewnie poleci dużo symulatorów baseballa ;)

Offline DarkJarek

  • Użytkownik
    • DarkJarek HomePage

# Kwiecień 25, 2006, 22:52:28
Cytuj
joyu specjalnie zaprojektowanym dla gry
IMHO Trochę to bez sensu bo jak byś miał z 10-15 gier i do tego cały stos padów :D to przy każdej grze musiał byś go zmieniać (chyba, że będą wireless ale wtedy będzie problem z bateriami/akumlatorkami). Po drugie taki pad jednak trochę kosztuje min 30zł to jakaś 1/3 ceny gry. Lepiej pozostać chyba tylko przy nielicznych grach wykorzystujących dodatkowe gadżety.

Offline exor

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2006, 11:48:08
Panowie z Nintendo ostatnio też duże nadzieje pokładają w kontrolerach do swojej nowej konsoli "Nintendo Revolution" gdzie główny pad ma mieć możliwość odczytania położenia - pewnie poleci dużo symulatorów baseballa ;)

taaa. i po 10 minutach grania bolą cie ręce od machania przed telewizorem/monitorem, a jeszcze nie daj Boże niechcący uderzysz w kineskop :D A tak na poważnie to rzeczywiście game port by chyba odpadł, a usb moze i bardziej by sie nadał, zwłaszacza ze łatwiej taki joy 'przyczepić' do kompa, bo co raz częsicej porty usb są sprzodu obudowy.

Cytuj
http://xbox.ign.com/articles/362/362157p1.html - gra Steel Battalion (mechy) na xbox'a działająca tylko ze specjalnym kontrolerem. Kontroler ma dwa analogi, mnóstwo przełączników i chyba nawet kluczyk jest do odpalenia Wink.

Wow, a pudełko z grą i tym kontrolerem musiały by chyba 3 osoby do domu przynieśc, takie to wielkie :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2006, 11:52:38 wysłana przez exor »

Offline Gloggie

  • Użytkownik

# Kwiecień 27, 2006, 18:36:24
Przypadkowo zrobiłem sobie przejściówkę PSX-USB. Pad miał być do sterowania samochodzikiem przez radio, ale chciałem zobaczyć jak gra się w GTA i steruję obecnie i samochodzikami, i samolotami, i helikopterami, i czołgami, i łodziami...
Na zdjątkach widać nawet misternie wykonane gniazdo z modeliny...

Obecnie planuję podłączenie akcelerometru do tego pada. Jak gram w GTA i latam sobie to odruchowo się przechylam przy zakrętach (przechylam ja - fizycznie na krześle razem z padem). I pomyślałem że ten przechył mógłby o 20% zwiększać położenie gałki (tak potrzebne milimetry w ciasnych zakrętach :) ).

Na zdjęciu widać odpraskę na płytkę do pada v2. Ale źle mi to wydrukowali (białe kropeczki od braku tonera na 'teoretycznie czarnej' czerni) i za płytkę wezmę się dopiero po majówce...

Jak coś z tego wyjdzie - puszczę tu posta.

Offline Gloggie

  • Użytkownik

# Maj 18, 2006, 15:15:23
No i pierwsze podejście nieudane :'(
Nie bootuje się układzik, ale programować się niby daje. Pewnie jakiś lut nie trzyma. A ponieważ obecnie krucho u mnie z czasem (neptunalia, dyplom) to kolejne podejście za jakiś czas.
W załączniku byłoby zdjątko niedziałającej płytki, ale wyskakuje mi błąd:
Wystąpił błąd!
Nie można uzyskać dostępu do ścieżki wysyłania załączników!
Więc obrazka nie bedzie :)

Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Maj 18, 2006, 17:47:13
(...) taaa. i po 10 minutach grania bolą cie ręce od machania przed telewizorem/monitorem, a jeszcze nie daj Boże niechcący uderzysz w kineskop :D (...)
Czesto jakos slysze ten argument przeciw nowemu tworowi nintendo i to calkiem powaznie :) Nie moge zrozumiec ze to takie straszne ze ktos bedzie sie ruszal grajac w cos :) To zwieksza realizm, odbior calej gry, moze dac ci mozliwosci szybszej reakcji i prawie napewno zwiekszenie grywalnosci. Wyobrazmy sobie multiplayer gdzie mozesz wygrac bo twoj przeciwnik sie zmeczyl fizycznie ;)