Autor Wątek: Silniki fizyczne  (Przeczytany 8864 razy)

Offline Marcin Baszcz...

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2006, 14:10:33
Newton
API dla C++
http://newtondynamics.com/
API dla ObjectPascal (Delphi)
http://newton.delphigl.de/   


Hmmm fizyka w grach... Samemu ciężko takową stworzyć ale mamy już gotowe rozwiązania.
Bez wątpienia projekt “Newton” zasługuje na uznanie...
Na oficjalnej stronce jest udostępnionych sporo przykładowych gier, czy programów demonstrujących możliwości biblioteki.
Wiele można by się rozpisywać na ten temat... Ale polecam zobaczyć to na własne oczy :-)

« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2006, 14:56:25 wysłana przez Luster »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kot

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2006, 14:15:12
ODE

API dla C++
http://www.ode.org
API dla Delphi
np. http://www.cambrianlabs.com/mattias/DelphiODE

Z konkurencyjnych darmowych rozwiązań można jeszcze polecić Open Dynamics Engine - ODE, który w przeciwieństwie do Newtona udostępnia pełne źródła.

Warto też zainteresować się projektem OPAL - Open Physics Abstraction Layer - rozbudowanym wrapperem na ODE.
http://ox.slug.louisville.edu/~o0lozi01/opal_wiki/index.php/Main_Page
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2006, 21:07:45 wysłana przez Kot »

Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 14, 2006, 15:50:05
Co do ODE trzeba zaznaczyc ze wiele komercyjnych tytiulow korzysta z niego: Stalker, Blood Rayne 2, Flight Simulator, Xpand Rally...

Offline tommyz

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2006, 16:06:27
NIe będe tutaj flejma robił - powiem tyle że używam Newtona od 1,5 roku i co do możliwości to Novodex wymięka miejscami.

Duras

  • Gość
# Styczeń 14, 2006, 18:42:42
Co do ODE to ma niestety troche bugow  :P

Offline Kot

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2006, 18:52:53
Może i ma, ale jest 100% open source, więc można sobie poprawić :P.
Zresztą jak Queight mówił wykorzystywano go w kilku produktach komercyjnych, a tam na zbyt wiele bugów nie mogli sobie pozwolić...

Offline tommyz

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2006, 20:58:23
Może i ma, ale jest 100% open source, więc można sobie poprawić :P.
Zresztą jak Queight mówił wykorzystywano go w kilku produktach komercyjnych, a tam na zbyt wiele bugów nie mogli sobie pozwolić...

Jakbys zobaczyl co zrobili z ODE w tych produkcjach to bys nie poznal ;)

Offline Kot

  • Użytkownik

# Styczeń 14, 2006, 21:05:34
Cytat: tommyz
NIe będe tutaj flejma robił
Więc EOT ;)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 14, 2007, 19:09:56
A ja sobie pozwolę temat wznowić, zamiast zakładać nowy :) Mam drobną propozycję - podzielcie się śmiało swoimi doświadczeniami z rozmaitymi silnikami fizycznymi. Nie było dotąd ani słowa o Bullecie czy PhysX. Można później zrobić z tego ładną kompilację i wrzucić na warsztatowe wiki art lub kilka, co Wy na to? ;)

Offline Kwazar

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2007, 12:29:02
Bulleta widziałem w blenderze, spisywał się nawet dobrze, ale w czystym c++ nie miałem okazji się z nim zapoznać.
Co do PhysX'a to muszę przyznać, że najlepiej mi się z nim pracuje. Jest bardzo intuicyjny, rzadko mam potrzebę by zaglądać do SDK do tego działa bardzo szybko ( jest to chyba najszybszy obecnie silnik fizyczny ).
W około 10 min zaimplementowałem coś na podobę "gravity guna" z HL2  :)

Offline Koniubam

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2008, 20:33:38
A z kąt można ściągnąć PhysX?? Na google.pl szukałem i znalazłem jedno ale to co znalazłem to jest jakieś demo.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2008, 20:57:40 wysłana przez shyha »

Offline Charibo

  • Moderator

# Styczeń 18, 2008, 20:49:12
Poszukaj w koszu na śmieci i pod kanapą. Mógł się jeszcze za fotelem schować jeśli cię nie lubi...

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 18, 2008, 21:15:43
Bulleta widziałem w blenderze, spisywał się nawet dobrze, ale w czystym c++ nie miałem okazji się z nim zapoznać.
Co do PhysX'a to muszę przyznać, że najlepiej mi się z nim pracuje. Jest bardzo intuicyjny, rzadko mam potrzebę by zaglądać do SDK do tego działa bardzo szybko ( jest to chyba najszybszy obecnie silnik fizyczny ).
W około 10 min zaimplementowałem coś na podobę "gravity guna" z HL2  :)

Zgadza się, bardzo łatwo się z nim pracuje i tak jak powidział Kwazar, jest bardzo intuicyjny. IMO to jest najlepszy silnik fizyczny dostępny za free. Także i ten został wytkorzystany w kilkunastu produkcjach, takich jak GRAW, BOS  czy CellFactor(tu radze sobie zobaczyć video z gameplaya, fajne wygląda ;)).

Offline Spider100

  • Użytkownik
    • Strona domowa

# Styczeń 18, 2008, 21:47:15
Przyznam się, że 5 dni walczyłem z ODE i tak mi sie spodobał że napisałem własny silnik :-\. Ja polecam PhyLuma problem tylko bo autor go nie udostępnia bo mu sie nie chce dlki zrobić ;D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 18, 2008, 22:07:28
Cytuj
MO to jest najlepszy silnik fizyczny dostępny za free.
Od kiedy to PhysX jest za free? :)