Autor Wątek: Game Producer ;p  (Przeczytany 48391 razy)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Kwiecień 30, 2007, 11:44:43
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł gry symulującej firmę tworzącą gry. Co jak co - pomysł można naprawdę rozbudować, wiele wątków dodać, itd. Na razie projekt jest w bardzo wczesnej fazie (konstruowanie mechaniki gry) i nie ma mowy w nim póki co o żadnej grafice (DOS) - gdy uznam mechanikę za wystarczająco, przeniosę wszystko do Directa. Najnowsza i najwcześniejsza wersja (0.5.1) do pobrania: www.kurczak.bitdom.pl/gp051.rar. Czekam na opinie, może jakieś nowe pomysły?

//EDIT:
Strona projektu na Warsztacie: http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=168  :).
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2007, 23:30:20 wysłana przez k_b »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Cytadela

  • Użytkownik
    • KacperDEV

# Kwiecień 30, 2007, 12:09:35
A co z Newspaperem ;d ? A pomysł ok, tylko takie coś to już chyba istnieje

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Kwiecień 30, 2007, 14:36:11
A co z Newspaperem ;d ?
Newspaper jest w stanie pauzy. Tzn. na razie nim się nie zajmuję, lecz jest w takim stanie, że zawsze mogę rozpocząć dokańczanie jego. Dlatego nie ma się co o niego obawiać - a ja po prostu tak mam, że muszę się rozerwać w kilku projektach, bo gdy mam tylko jeden, to go opuszczam po jakimś czasie. A tak - powstał i GameProducer w fazie wczesnej i zaraz po tym wracam do Newspapera :D.
A pomysł ok, tylko takie coś to już chyba istnieje
Gry o tej tematyce nie znalazłem. Może podasz chociaż link do strony o niej?

Offline meehav

  • Użytkownik
    • meehav.net

# Kwiecień 30, 2007, 14:40:31
Software Tycoon, ale wg mnie byla to kiepska produkcja ;/

http://gry.wp.pl/core.html?filtr=0,0&x=gra,25,4440,2286
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2007, 14:42:03 wysłana przez dieboy »

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Kwiecień 30, 2007, 14:43:05

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Kwiecień 30, 2007, 14:43:22
Colobot mial taki fajny trick, ze roboty sie programowalo w - jak to napisali - jezyku laczacym C++ i Jave :)

EDIT down:
nie napisales w topicu przeciez czy to sam rynek czy tez "symulacja kodu" :P Tak mi sie jakos skojarzylo ^^
EDIT2:
"jaki engine chcesz wykorzystac do tej gry?" - palnalem 0, bo zapomnialem, ze mojego jeszcze nie napisali i przyjelo.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2007, 15:24:57 wysłana przez nameczanin »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Kwiecień 30, 2007, 14:53:02
Software Tycoon, ale wg mnie byla to kiepska produkcja ;/
Nie grałem. Jeszcze wiem, że była podobna zaczynająca się także na 'Game', bodajże Game Tycoon?
http://www.kloonigames.com/blog/games/tagd/
Ciekawa produkcja, choć trochi za długi tytuł ;). Poza tym próbowałem ściągnąć, ale na 300 kilobajtach przerywa :(.
Colobot mial taki fajny trick, ze roboty sie programowalo w - jak to napisali - jezyku laczacym C++ i Jave :)
Hmmm, a jaki to ma związek z tematem? Przy okazji: coraz bardziej wchodzimy do offtopu - powiedzcie coś o grze ;P.

Offline meehav

  • Użytkownik
    • meehav.net

# Kwiecień 30, 2007, 15:13:40
Dobra, o grze.... wlasnie gram caly czas i calkiem mi sie podoba :) tylko jak dla mnie niewygodne jest to ciagle wciskanie klawisza :P Moglbys jakos urozmaicic rozgrywke, zeby gracz mial co robic podczas "produkcji" :) Zycze powodzenia i czekam na kolejne wersje ;)

//edit
aaa jeszcze jakby byl jakis save ... :D
//edit2
Nie wiem czy robie cos zle, ale nie moge zaciagnac pozyczki w banku. Niby wszystko OK, napisane Pozyczka zaciagnieta TAK, ale na koncie nic nie przybylo...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2007, 15:18:49 wysłana przez dieboy »

Offline BTomasz92

  • Użytkownik
    • Wortal Majsterkowicza

# Kwiecień 30, 2007, 15:18:32
powiedzcie coś o grze ;P.
Gra jak na taką wersję, to nawet całkiem grywalna :). Żeby nie było zbyt wesoło:
- Głupio wygląda wklepywanie literek zaraz na końcu jakiegoś wyrazu z menu. Parę spacji czy innych takich nie zaszkodzi.
- Dziwne, "namieszane" recenzje.
- Po wysłaniu materiałów(gdy podałem oryginalne wartości grafiki, długości itd...), pokazywało mi ocenę 0/10, a po wydaniu gry było już 10/10 :).

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Kwiecień 30, 2007, 15:27:59
Zagrałem... i ech, żeby życie było takie proste ;) A mówiąc serio faktycznie gierka jest już całkiem grywalna i gdyby dodać do niej tryb graficzny (nawet prosty) bardzo wiele by zyskała. Ponadto wiele aspektów może zostać rozbudowanych, bo na razie na zbyt wiele rzeczy nie mamy wpływu.

Offline .Dexter.

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2007, 17:17:43
Siemka!

Całkiem fajna ta gra, jednak brakuje kilku opcji, np. gdy przez przypadek wciśnie się S to już trzeba stworzyć projekt, nie ma powrotu...(chyba, że coś przeoczyłem). Czasem miałem problemy z zaciągnięciem pożyczki tzn zamiast się zaciągać to wracało to głównego ekranu gry. No i największy bug jaki znalazłem to ten widoczny na screenie.
Rozpocząłem projekt i wciskałem n i enter żeby mijał czas gdy projekt się ukończył to nadal przez pomyłkę wciskałem n i enter a po chwili pojawiło sie to co na obrazku. Wtedy już bez mojej ingerencji i dotykania klawiszy dni ubywało i kasy też, ale zobaczcie ile tych dni xD Coś jakby się pętla włączyła :p

pozdro i powodzenia z projektem :)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2007, 18:40:00
W sumie też napotkałem na chamskiego buga - miałem full, full, full kasy - jakieś 10^10 i w pewnym momencie przeszedłem do następnej tury i od tej pory miałem.... również 10^10 kasy, tyle że na minusie o.O

P.S. Nie wiem jak inni, ale ja swoje gry ludziom upycham po 100.000 sztuka ;D

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Kwiecień 30, 2007, 19:02:03
Łooojoj, ale się wątek rozrósł. Spieszę z odpowiedziami.
Moglbys jakos urozmaicic rozgrywke, zeby gracz mial co robic podczas "produkcji" :)
Racja, zastanowię się nad tym - możliwe, że wprowadzę jakąś minigierkę mającą minimalny wpływ wyprodukowaną grę.
Nie wiem czy robie cos zle, ale nie moge zaciagnac pozyczki w banku. Niby wszystko OK, napisane Pozyczka zaciagnieta TAK, ale na koncie nic nie przybylo...
Odnalazłeś banalnego buga. Gdy spojrzałem na kod - faktycznie, zapomnialem napisac polecenia zwiększającego stan konta o zaciągniętą pożyczkę ;P.
Głupio wygląda wklepywanie literek zaraz na końcu jakiegoś wyrazu z menu. Parę spacji czy innych takich nie zaszkodzi.
Się zrobi :)
Dziwne, "namieszane" recenzje.
No cóż, recenzje to tylko 'słowne przedstawienie zmiennych przez analfabetę', co ja ci poradzę ;).
Po wysłaniu materiałów(gdy podałem oryginalne wartości grafiki, długości itd...), pokazywało mi ocenę 0/10, a po wydaniu gry było już 10/10 :).
Mechanizm zapowiedzi i prognoz ocen sprawiał mi tyle problemów, że go całkowicie zmienię w następnej wersji.
gdyby dodać do niej tryb graficzny (nawet prosty) bardzo wiele by zyskała
Powtórzę, a co mi tam - grafikę dodam, gdy gra będzie naprawdę bardzo rozbudowana, a więc koło wersji 0.6.0 jak nie później (ktoś mógłby powiedzieć, że to niska wersyjka - ale zobaczcie ile zmian jest z jedną wersją związanych!).
Ponadto wiele aspektów może zostać rozbudowanych, bo na razie na zbyt wiele rzeczy nie mamy wpływu.
Z wersją 0.5.2 rozszerzę na pewno dane naszego zespołu, a więc liczbę jego członków, podział na programistów, grafików, itd. czy morale podwyższane przez rozmaite premie. No i w końcu pensje (których nie ma w 0.5.1). Oprócz tego samą rozbudowę studia jako budynku, czyli pomieszczenia, kompy, oprogramowanie...
gdy przez przypadek wciśnie się S to już trzeba stworzyć projekt, nie ma powrotu...(chyba, że coś przeoczyłem)
Chyba naprawdę coś pominąłeś - gdy wciśniemy S, musimy jeszcze zatwierdzić ten wybór klawiszem Enter. Gdy nie chcieliśmy wcisnąć klawisza S, wciskamy Backspace'a i już.
Rozpocząłem projekt i wciskałem n i enter żeby mijał czas gdy projekt się ukończył to nadal przez pomyłkę wciskałem n i enter a po chwili pojawiło sie to co na obrazku. Wtedy już bez mojej ingerencji i dotykania klawiszy dni ubywało i kasy też, ale zobaczcie ile tych dni xD Coś jakby się pętla włączyła :p
Podałeś w liczbie tygodni testowania gry znak 'n', a więc coś co nie jest dopuszczalne - i amen :P.
W sumie też napotkałem na chamskiego buga - miałem full, full, full kasy - jakieś 10^10 i w pewnym momencie przeszedłem do następnej tury i od tej pory miałem.... również 10^10 kasy, tyle że na minusie o.O
Możliwe, że wyszedłeś już poza rozmiar maksymalny int - teraz zmienna z kasą (w następnej wersji) będzie rozszerzona, może to pomoże.
P.S. Nie wiem jak inni, ale ja swoje gry ludziom upycham po 100.000 sztuka ;D
I ile egzemplarzy tygodniowo sprzedajesz? :D

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Kwiecień 30, 2007, 19:10:54
P.S. Nie wiem jak inni, ale ja swoje gry ludziom upycham po 100.000 sztuka ;D
I ile egzemplarzy tygodniowo sprzedajesz? :D

Jak się ma reputacje koło 800% i skilla powyżej 400%, to gry za 100 tysięcy schodzą jak świeże bułeczki ;) Ludzie kupią wszystko, co dostaje w gazetach oceny 10/10 :D

Offline orzech

  • Użytkownik
    • homepage

# Kwiecień 30, 2007, 19:12:59
Fajna gierka. :D Szkoda tylko, że w rzeczywistości CryTek nie kosztuje 300 zł. :D