Autor Wątek: Ivon 2  (Przeczytany 3214 razy)

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~
# Lipiec 09, 2019, 08:40:31
Gatunek: Platformowa/Przygodowa
Sterowanie: Klawiatura/Gamepad
Technologia: SFML/OpenGL
Silnik: brum brum 🚗

Na WSoC planuję wysłać grę zawierającą podstawowy gameplay i przynajmniej jedną misję.
Docelowo ma to być gra platformowo-przygodowa, z idealnym balansem między akcją i dialogami. Gracz będzie miał dostępne dwie postaci, pierwsza walczyć będzie z bliska przy pomocy broni białej (planuję wzorować się na mechanice walki z pierwszego Prince of Persia), druga będzie używała pistoletów, karabinów i wszystkiego co pluje ołowiem.

Aktualny stan:
https://i.imgur.com/WLSQmrf.png

Zrobione:
  • Podstawowy ruch postaci (chodzenie, skakanie, wchodzenie po schodach, schodzenie z platform, chwytanie krawędzi, puszczanie/wspinanie się)
  • Chwytanie krawędzi platform, wspinanie się (czasem nie działa, ale tylko czasem)

Do zrobienia:
  • Dokończenie chwytania krawędzi platform i puszczania/wspinania się
  • Ruchome platformy (ruch i stabilne stanie NPC na nich)
  • Mechanika walki wręcz
  • Strzelanie
  • NPC
  • Silnik dialogów
  • Wrogowie/AI
  • Grafiki i animacje

Powyższa lista będzie aktualizowana w miarę postępu prac.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2019, 23:33:21 wysłana przez Cremmy »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~
# Sierpień 04, 2019, 21:43:32
Udało się ogarnąć ładne wspinanie na krawędzie platform. Nagranie z aktualnego stanu silnika: https://warsztat.gd/video/2842/podstawy_ruchu

Zawsze zastanawiałem się jak robią w grach, że postać szybko biegnąc nie odrywa się od terenu idącego w dół. Okazuje się, że jest to bardzo prosty trik: jeśli postać stała na platformie, ale już nie stoi, to zadziałaj na nią grawitacją kilka razy większą niż normalnie.