Autor Wątek: Ivon 2  (Przeczytany 225350 razy)

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~
# Lipiec 09, 2019, 08:40:31
Gatunek: Platformowa/Przygodowa
Sterowanie: Klawiatura/Gamepad
Technologia: SFML/OpenGL
Silnik: brum brum 🚗

Na WSoC planuję wysłać grę zawierającą podstawowy gameplay i przynajmniej jedną misję.
Docelowo ma to być gra platformowo-przygodowa, z idealnym balansem między akcją i dialogami. Gracz będzie miał dostępne dwie postaci, pierwsza walczyć będzie z bliska przy pomocy broni białej (planuję wzorować się na mechanice walki z pierwszego Prince of Persia), druga będzie używała pistoletów, karabinów i wszystkiego co pluje ołowiem.

Aktualny stan:
https://imgur.com/a/fBg2fHa

Zrobione:
  • Podstawowy ruch postaci (chodzenie, skakanie, wchodzenie po schodach, schodzenie z platform, chwytanie krawędzi, puszczanie/wspinanie się)
  • Ruchome platformy, wspinanie się na nie, stabilne skakanie
  • Podstawy walki wręcz
  • Poziom pokazowy

Do zrobienia:
  • Dokończenie chwytania krawędzi platform i puszczania/wspinania się
  • Ruchome platformy (ruch i stabilne stanie NPC na nich)
  • Mechanika walki wręcz
  • Szczegółowa mechanika walki wręcz
  • Strzelanie
  • NPC
  • Silnik dialogów
  • Wrogowie/AI
  • Grafiki i animacje

Powyższa lista będzie aktualizowana w miarę postępu prac.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2019, 22:55:37 wysłana przez Cremmy »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~
# Sierpień 04, 2019, 21:43:32
Udało się ogarnąć ładne wspinanie na krawędzie platform. Nagranie z aktualnego stanu silnika: https://warsztat.gd/video/2842/podstawy_ruchu

Zawsze zastanawiałem się jak robią w grach, że postać szybko biegnąc nie odrywa się od terenu idącego w dół. Okazuje się, że jest to bardzo prosty trik: jeśli postać stała na platformie, ale już nie stoi, to zadziałaj na nią grawitacją kilka razy większą niż normalnie.

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~
# Sierpień 24, 2019, 17:11:03
Aktualizacja: https://warsztat.gd/video/2845
Nie sądziłem, że się uda, ale się udało - mogę chwycić się krawędzi ruchomej platformy latać z nią w ten sposób.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com
# Sierpień 25, 2019, 21:58:02
Nie wiem jak w kodzie ;) ale na filmiku wygląda, że działa to wszystko bardzo sprawnie. Gratulacje i szacunek za to, że robisz wszystko sam, a nie korzystasz z jakiegoś silnika do wyklikiwania gier. :) Mam nadzieję, że skończysz...

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~
# Wrzesień 09, 2019, 00:39:44
Aktualizacja: https://warsztat.gd/video/2848/podstawy_walki
Trochę minęło od ostatniej aktualizacji. W tym czasie dodałem przechodzenie między warstwami świata (wieloplatformowa platformówka?) oraz udało mi się wymyślić i zaimplementować podstawy systemu walki. Planuję zrobić bardziej rozbudowaną walkę z pierwszego Prince of Persia, zobaczymy czy się uda i czy będzie grywalne.

Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~
# Wrzesień 29, 2019, 22:41:40
Gotowe i wysłane. Ciężko to nazwać grą, ale w planie i tak było zrobienie tylko pokazówki silnika. Chętnie przyjmę wszystkie opinie, co się podoba a co nie, szczególnie w kwestii mechaniki walki wręcz.
https://crm.wyobraz.net/?download=48
Teraz chwila przerwy, a potem trzeba kontynuować prace i zrobić z tego pełnoprawną gierkę.