Autor Wątek: Newspaper - gra ekonomiczna  (Przeczytany 3643 razy)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 14, 2007, 14:25:39
Paweł R. napisał: "Musisz wymyślić coś oryginalnego, coś co by zdecydowanie wyróżniało tą grę od innych Tycoonów". Jakieś kilka miesięcy temu wpadłem na pomysł stworzenia gry symulującej zarządzanie redakcją (inaczej: bycie redaktorem naczelnym) w stylu tycoona. Jak to pomysł - pierwsza fascynacja, a później znika. Mimo to przez te miesiące ciągle mnie męczył, tak że aż wymusił rozpoczęcie prac. Po prostu jeszcze nigdy tak długo mój pomysł nie przetrzymał w głowie bez żadnych zapisków, itd., więc uznałem, że robienie takiej gry nie znudzi mi się. Co do tego cytatu - myślę, że to właśnie jest ten inny temat na tycoon (mam już dość grania w te gry pseudo ekonomiczne typu Industry Giant czy Transport Tycoon [kocham Capitalism!] czy "rozbuduj jakieś miejsce").

Główne założenie wyżej już przedstawiłem. W skład niego wchodzi zlecanie tematów tekstów redaktorom (a także oczywiście ich zatrudniamy, zwalniamy i ustalamy pensje), ustalanie ogólnego stylu ich pisania oraz oprawy graficznej (przy tym nadzór pracowników DTP), ilość reklam w piśmie, dodatkowe elementy (krzyżówki, wstępy, listy czytelników, programy telewizyjne, przepisy, konkursy czy... naked crone TM :) ), ustalenia dotyczące pierwszej strony (twarda, miękka, jaki tekst wędruje na nią lub wstęp, mocno wyróżniona na tle okładki cena bądź ilość stron).

Poza tym będzie to gra ekonomiczna, a więc każda drukowana strona jednego egzemplarza będzie kosztował powiedzmy 5-10 groszy (zależnie od jakości papieru), ustawiamy także nakład. Można by powiedzieć, że takie coś jest łatwe, ale wszystko jest ze sobą powiązane i np. zależnie od ilości przepisy zajmują ileś stron, natomiast dla konkursu SMSowego trzeba założyć konto telefoniczne.

Nasza gazeta trafia do czytelników podzielonych na trzy grupy: młodzież, dorośli, seniorzy. Każda charakteryzuje się różnymi wymaganiami (przykład: dorośli lubią krzyżówki, a młodzież tajemniczą ncTM :) ). Każda z grup ma swojego "statystycznego czytelnika", którego jest określane zadowolenie z zakupu: zmniejsza się z powodu reklam (powiedzmy, -5% jedna strona), a zwiększa gdy spełniamy wymagania grup. No i od wyniku zadowolenia zależy to czy co się stanie z aktualnymi czytelnikami (bo nowych możemy zyskać także dzięki np. umieszczeniu na pierwszej stronie ciekawego tekstu czy wyróżnieniu naprawdę niskiej ceny w stosunku do ilości stron).

Obecnie prace nad grą ciągle trwają i póki co wprowadzam w kod połowę mechaniki pamiętając, aby była tak zbudowana, żeby resztę jeszcze łatwiej było zaimplementować. Cały kod jest tak zbudowany, że nowy element mechaniki mogę dodać i od razu przetestować w działaniu w zaledwie kilka minut (nie wiem czy to mało czy dużo dla Was, dla mnie [chiba] mało). Co do mnie - posiadam wszystkie warunki potrzebne do tworzenia gry (umiejętności: c++, winapi oraz ddraw zupełnie wystarczają, aby zrealizować założenia projektu; czas: 2-3 godziny dziennie przy kompie).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Zwodziciel

  • Gość
# Marzec 14, 2007, 14:40:35
Świetny pomysł. Może zastanowisz się też nad generowanymi losowo wydarzeniami, konkurencyjnymi wydawnictwami, zatrudnianiem informatorów w różnych służbach, aby wyprzedzić konkurencję, dotrzeć do pominiętych przez nią faktów i na czas opublikować lepszy materiał  :)

P.S. Polecam film "Zawód - dziennikarz" ("The Paper") z Michaelem Keatonem ;D

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 14, 2007, 14:53:21
Może zastanowisz się też nad generowanymi losowo wydarzeniami
Widocznie zapomniałem o tym powiedzieć, ale mechanika jest tym przepełniona. Nie jest z góry określone, że po umieszczeniu czegoś tam zdobędziemy 50 nowych czytelników młodzieży, zamiast tego jest losowana liczba między 1-50. Tak samo za niektóre artykuły też jest określona szansa, że zostanie nam wytoczony proces sądowy (np. 1-2, albo 1-10).

konkurencyjnymi wydawnictwami
Wprowadzę dopiero gdy będzie +/- dokończona mechanika sterowania jednym pismem :).

zatrudnianiem informatorów w różnych służbach, aby wyprzedzić konkurencję, dotrzeć do pominiętych przez nią faktów i na czas opublikować lepszy materiał  :)
Dzięki, tego nie wziąłem pod uwagę i pewnie wprowadzę.

Offline Goliatus

  • Użytkownik
    • Warsztat - tworzenie gier

# Marzec 14, 2007, 15:12:40
http://www.gry-online.pl/s016.asp?id=5517

Twój pomysł prawie kompletnie różni się od tej gierki, ale mimo wszystko uważam, że powinieneś w nią zagrać.

Offline BTomasz92

  • Użytkownik
    • Wortal Majsterkowicza

# Marzec 14, 2007, 17:22:18
Pomysł ciekawy, zobaczymy co z tego wyjdzie :). W każdym razie, jak zwykle życzę powodzenia.

Nasza gazeta trafia do czytelników podzielonych na trzy grupy: młodzież, dorośli, seniorzy.
Jak dla mnie ten podział jest trochę taki nijaki. Może tak podzielić czytelników pod względem zainteresowań i cech charakterystycznych(np. pospolita hołota, yntelektualiści, ziomale, kolekcjonerzy znaczków, programiści :), ...)?

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Marzec 14, 2007, 17:33:02
Zgadza się z TomAszem - o czym innym chce czytać 14-latka zainteresowana koffanymi blogasskami i nowym kolorem włosów w uszach jakiejś popgwiazdeczki, o czym innym kodzący 16-latek :) A obie te osoby można opisać jako "młodzież".
Tak samo "dorośli" - czy jakiegoś prezesa banku interesuje to, z kim ostatnio spała gwiazda najnowszego serialu "Miłość nawet na końcu świata, wywróżona w kartach i w ogóle strasznie tragiczna"? Czy kolesia pracującego dorywczo na budowie i siedzącego pod sklepem z piwem w ręce interesują artykuły popularnonaukowe?
To tyle na ten temat.
Jesli chodzi o samą grę, to czekam aż skończysz, chętnie pogram :)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 21, 2007, 14:26:30
Jak dla mnie ten podział jest trochę taki nijaki. Może tak podzielić czytelników pod względem zainteresowań i cech charakterystycznych(np. pospolita hołota, yntelektualiści, ziomale, kolekcjonerzy znaczków, programiści :), ...)?
Stworzyłem nowy podział: uczniowie, pracownicy, intelektualiści, panie domu i emeryci. Wiem, że i tak nie rozwiązałem zbytnio problemu, ale nie ma sensu tworzenia stu różnych rodzai, które na dodatek będą się przenikały. Co wy na to?

Offline radex

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2007, 20:28:51
super, zapowiada się bardzo ciekawie. Powiedz od kiedy tworzysz tą grę? bo skoro (przypuśćmy wersji 1.0) gotowe jest 40 kilka % to nieźle idzie

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Marzec 21, 2007, 23:44:13
Jak dla mnie - swietnie. Nie gralem w cos takiego jeszcze, ale to musi byc dosc intuicyjne. Polecam Airline Tycoon (lotnisko) i Pizza Connection 2 (chociaz wolalem pierwsza czesc, tj. Pizza Syndicate). Ciekawa sprawa byly nawet sabotaze :] Poza tym nic nie moze byc jakos super losowe, raczej wazniejszy powinien byc procentowy wspolczynnik szansy, ktory to wlasnie zmienia sie (odrobine losowo +/-) wraz z naszymi poczynaniami. Dopiero wedlug tego mozna losowac inne rzeczy. (takich wspolczynnikow pewnie bedzie wiele). Licze na mozliwosc gry w przyszlosci. Przy okazji musze zajrzec tez do tamtego Tabloid... ech, te Tycoony ^^
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2007, 23:47:56 wysłana przez nameczanin »

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 23, 2007, 13:47:43
Powiedz od kiedy tworzysz tą grę?
Tworzę ową grę gdzieś tak od Nowego Roku (Zgadnij: w NR postanowiłem sobie ukończenie w tym roku conajmniej jednego projektu ;P). A idzie to tak szybko, bo praktycznie codziennie po 2-3 godziny programuję, zastaniawiam się i robię kolejny ciąg gry. Aktualnie zajmuję się wykańczaniem mechaniki podczas "dnia" czyli w czasie gdy przygotowujemy gazetę do wydania. Gdy to skończę, pewnie będzie już z 50%... zresztą zobacz, że prawie co tydzień dodaję jeden/kilka procent.
(przypuśćmy wersji 1.0)
Co do wersji: pierwszą będzie z pewnością 1.0.0.
http://www.gry-online.pl/s016.asp?id=5517
Twój pomysł prawie kompletnie różni się od tej gierki, ale mimo wszystko uważam, że powinieneś w nią zagrać.
To się narobiło... Do rozpoczęcia tworzenia tej gry zainspirowała mnie właśnie recenzja Tabloid Tycoona w CDA.

PS. Absolutnie nie sądźcie, że opis w pierwszym poście to wszystko. Jest dużo więcej, tym bardziej, że kilka razy na tydzień mam nowe pomysły (rodzaje artykułów, dodatkowi pracownicy [fotoreporterzy, itd.], jakość reklamy...). Ba, nawet wiem +/- jaka będzie wersja 1.0.1 (dodany nadzór nad pomieszczniem redakcyjnym czyli kupowanie kompów, krzeseł, stołów, itp.).
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2007, 13:50:45 wysłana przez k_b »

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Marzec 23, 2007, 15:59:24
Nie rob takich featurow wersjowych (chodzi mi o podstawy dopiero w kolejnych wersjach). Jak to ma byc cos a'la Tycoon, to od razu wszystko. W takim razie proponuje numerek 1.0.0.x (ver a'la linux) wydac dopiero przy sprzedazy gry (or smth) :)

Offline k_b

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 27, 2007, 14:30:27
W takim razie proponuje numerek 1.0.0.x (ver a'la linux) wydac dopiero przy sprzedazy gry
Wiesz, gra od początku do końca będzie na licencji freeware, udostępniona w sieci, więc nie ma sensu takiej zabawy. Jak przyjdzie mi jakiś nowy pomysł do głowy to numerek wersji (ten ostatni) w górę i od razu publikuję dalej na mej stronce. Nie chcę zamykać tego projektu już od razu tak żeby następne pomysły były dopiero w kontynuacji - on ciągle się będzie rozwijać!

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Marzec 27, 2007, 16:45:11
W takim razie jak w to grac? x_x No zobaczymy, powodzenia ;)