Autor Wątek: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)  (Przeczytany 8943 razy)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Październik 14, 2010, 22:27:40
Cześć,

Może kogoś zaintryguje do myślenia: http://andrzejkoloska.wordpress.com/2010/10/14/jak-dobrze-zaczac-amatorski-projekt/

Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę którym chciałby się podzielić? Może zacznijmy wypluwać proste tematy w tym wątku, może coś fajnego się narodzi i ktoś zacznie dłubać ciekawy projekt:>

Ja może zaczne:
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2010, 22:30:31 wysłana przez intoxicate »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline 0DFh

  • Użytkownik

# Październik 14, 2010, 22:48:26
Ja marzę o bardzo rozbudowanym RPG'u  :D

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Październik 14, 2010, 22:53:28
Ja marzę o bardzo rozbudowanym RPG'u  :D
To juz caly pomysl? To ja marze o MMO 10x bardziej popularniejszym niz WOW. Pomozecie?

Offline really

  • Użytkownik

# Październik 14, 2010, 22:54:43
Ha, w DK bym pograł, najchętniej w trójeczkę. Wykup prawa, kiedy będziesz już bogaty ;)

Co do wersji casual, to popularne są te wszystkie proste simy, czy time managament (lubię na przykład Coconut Queen) - myślę, że w tę stronę trzeba by uderzyć. W sumie fajna odmiana od tych cukierkowych produkcji dla kobiet pracujących w biurach ;)

Vipa

  • Gość
# Październik 14, 2010, 23:03:27
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Ale czego dokładnie nie wiesz? Odpal jakikolwiek renomowany projekt i popatrz co jest specjalnie odmóżdżone by nagonić graczy. Potem zastosuj to do DG i masz :). Albo jeszcze inaczej, popatrz na ten projekt kompletnie od strony designu. Od razu dostrzeżesz co jest zrobione pod publikę (olej tylko ograniczenia sprzętowe).
Kwestia przełożenia tego na DG to już betka.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Październik 14, 2010, 23:05:35
Post-apokaliptyczne simy :D Yeah

Kolos, artykuł swoją drogą ciekawy.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Październik 14, 2010, 23:07:46
Cytuj
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Powiem ci jak to zrobić :)
Najpierw zrób prototyp gry z grafą z neta, znajdź grafika, który zrobi jakotako, daj na forum - znajdź designera, on ci pomoże z casualowaniem, a dalej to chyba wiesz :D

Swoją drogą świetny artykuł.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 14, 2010, 23:13:52
Generalnie to casuale nie lubią walki między sobą w jakiejkolwiek formie a z NPCami tylko jeśli mają liczebną przewagę, albo gra udaje, że jest wyzwanie podczas gdy tak naprawdę go nie ma :) tak samo, żeby łapać casuala trzeba dać zaledwie kilka typów jednostek, żeby się nie pogubił i co chwilę sypać achievementami, np. za wyprodukowanie jakiejś jednostki po raz pierwszy albo za zagranie godzinę bez przerwy ;]

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 14, 2010, 23:16:13
Ja może zaczne:
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Uprościć grafikę i usunąć tryb FPS. Reszta to przecież praktycznie casual jak malowany (na dobrą sprawę, to nawet nie daleko mu do tower defensów). :)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Październik 14, 2010, 23:19:14
Eff, a co do pomysłów. Dziś wymyśliłem genialny pomysł na grę...
...
...
Niestety, audiosurf juz istnieje. ;(

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 14, 2010, 23:34:07
Ja może zaczne:
Chciałbym zrobić konkretny remake Dungeone Keepera nastawiony bardziej na casuali, prosty, szybki, wciągający, nieskomplikowany, ale nie mam pomysłów jak można by DK zmodyfikować pod casuali. (jeszcze tak by można było wspierać mobile i PSN/Xbox)
Uprościć grafikę i usunąć tryb FPS. Reszta to przecież praktycznie casual jak malowany (na dobrą sprawę, to nawet nie daleko mu do tower defensów). :)
Możnaby się podciągnąć pod popularność Minecrafta, w sumie gry trochę podobne...

@Krzysiek K.: będzie coś specjalnego na 10.000 postów? :P

Offline nembutal

  • Użytkownik

# Październik 14, 2010, 23:54:45
@Krzysiek K.: będzie coś specjalnego na 10.000 postów? :P

Może zrobimy sondę na ten temat?

Co do pomysłu na grę: weź dowolną grę single player z wiernym community i dodaj do niej naprawdę dopracowany tryb multi.

Offline Wiesiu

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 00:26:45
Ok, no to szybki pomysl by pokodzic w niedzielne popoludnie :o

Gra z gatunku MMO ;D
(spore)
W grze zaczynasz od zalazka zycia, ktory zostal umieszczony na jakiejs planecie.
Ten zalazek zaczyna ewoluowac w coraz to bardziej zlozone formy - na planecie zaczyna rowniez kilku innych graczy, wiec Twoje pierowtniaki musza walczyc o dominacje na planecie. Tylko jedna forma moze istniec na planecie, a jej wyglad-rozwoj byl by tworzony proceduralnie w zaleznosci od planety i innych czynnikow.
(settlersi + black & white)
I tak te stworki staja sie coraz bardziej rozumne, w miedzyczasie sa walki plemienne, tworza spolecznosci, rozwijaja sie technologicznie i religijnie. Gdy Twoja rasa jest bardziej 'inteligentna' - tym Twoj wplyw na nich jest mniejsza, ale rozwoj technologiczny wiekszy. Gdy sa bardziej oddani religji, to masz potezna wladze nad nimi, ale cierpi na tym ich rozwoj.
Zalozenia gry proste, ale osiagniecie mistrzostwa (wyhodowanie dobrej rasy) trudne. Po drodze wiele mozliwosci schrzanienia calego procesu i koniecznosci zaczynania od nowa. Gdy rasa bedzie opozniona w rozwoju, to inna z tego sektora bedzie mogla ja podbic.

Jesli juz ktos napisze,to naprawde nie wezme duzy % za pomysl! ::)

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Październik 15, 2010, 00:51:57
Ja bym proponował coś bardzo prostego, nie rozumiem dlaczego większości ludzi marzy się wielkie RPG, a najfajniej wielkie RPG z dużym MMO, takie WoW, tyle, że lepsze. Ja jestem człowiekiem bardzo prostym, więc lubię proste rzeczy, im mniej skomplikowana fabuła i mechanika, tym lepiej. Gracze też lubią proste gry, o czym świadczy sukces takich Minecraftów. Prosta gra w tworzeniu jest... prosta. Jej design, programowanie, wszystko jest łatwiejsze i daje duże szansa ukończenia projektu. Sam autor tego bloga w jednym ze swoich wpisów powiedział bardzo mądrą rzecz, że jeden prosty ukończony projekt jest wart więcej niż niedokończona super MMO (albo coś w ten deseń), że więc czemu nie zająć się prostą grą?

Oczywiście jest w tym pewien haczyk, mianowicie wymagany jest dość "strawny" pomysł, który nie potrzebuje ogromu contentu, aby zapewnić dobrą zabawę. Mogę przytoczyć swój pomysł na taką grę "Flowb", jest prosta i (tak myślę) przyjemna.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Październik 15, 2010, 01:10:41
Ja dłubie teraz, a raczej przymierzam się do dłubania prostego RTS'a sieciowego z jakimś delikatnym singlem w postaci tutka czy kilku misji. Przeczytałem ostatnio kilka książek o mitologiach i historii ameryki północnej i zainteresowałem się różnymi indiańskimi motywami. Wstępnie planuje dwie frakcje - testowo póki co nazywam je 'Rainmakers' i 'Wind hunters'. Core'm całej koncepcji na którym całość opieram póki co jest rozróżnienie surowców w zależności od 'rasy' - deszczowcy tańcząc wywołują deszcz i wszystkie budowle, jednostki, upgrady kupują za 'deszczówkę', druga frakcja analogicznie, tylko z wiatrem. Oprócz tego wyczytałem w jakimś opracowaniu mitologicznym o herosach i legendach Indian, dlatego chciałbym każdą rasę wzbogacić w 2-3 bohaterów luźno opartych na prawdziwych wierzeniach. Myślałem też nad wersjami mobilnymi ale nigdy w życiu nie robiłem gry multi na telefon więc póki co to bardziej 'gdybanie' niż jakieś konkretne poczynania.