Autor Wątek: Projekt  (Przeczytany 5961 razy)

Offline kezcinwołs

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 16:10:14
Ściągnąłem sobie przykłady gier zrobionych w directx(http://www.warsztat.gd/files/tutorials/dla_chetnych/DirectX.rar), z tym że nie są one skompilowane. I znowu mam powód do narzekań na visual studio-czemu on taki skomplikowany? Rozpakowuję plik przyk12.ZIP, tworzę projekt w visualu, no i gdzie ja mam te pliki wkleić co były w tym przyk12.ZIP? Próbowałem wsadzić do folderu z projektem, i potem wziąłem "add existing item" i dodałem GameMain.cpp. Biorę biuld, no i dupa. Unable to start program(ścieżka do projektu) the system cannot find the file specified. Dlatego że nie udało się skompilować(chyba)? Więc gdzie ja mam skopiować te pliki z tego przyk12.ZIP? Albo jak je mam załączyć do projektu?

Edit: te gry są chyba zrobione w direct draw, a nie direct graphics. Mimo to przydała by mi się wiedza, jak załączyć je do projektu.
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2010, 16:34:14 wysłana przez kezcinwołs »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 20:01:28
Będę litościwy i odpowiem rzeczowo.

1. Co ma wspólnego VS z tym, czy kod jest skomplikowany?
2. Te projekty wcale nie są skomplikowane.
3. Plików ZIP się zasadniczo nie dodaje do projektu w VS, trzeba je ROZPAKOWAć jak każde inne archiwum.
4. Poczytaj na Wiki (link u góry) jak stworzyć nowy projekt i dodać do niego pliki. Lektura Wiki jest wymogiem regulaminowym.
5. To tutek z 2001 i projekty opiewają m.in. Direct Draw 7.
6. Co to niby to Direct Graphics?

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 22:42:09
VS skomplikowany ? WTF ?

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 22:57:38
kezcinwołs chyba chcesz zrobić konkurencję dla Neqiu na tym forum pod względem wątków i sensowności ich zakładania ;)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 01, 2010, 23:25:48
kezcinwołs
Ciekawe, czy kezcinwołs to dla znajomych słowniczek. ;)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 02, 2010, 01:27:03
kezcinwołs
Ciekawe, czy kezcinwołs to dla znajomych słowniczek. ;)

@ConayR, sha1 tez w pamieci rozszyfrowujesz:)?

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 02, 2010, 04:28:00
@ConayR, sha1 tez w pamieci rozszyfrowujesz:)?
Czytanie wspak ma zdecydowanie mniejszą złożoność obliczeniową. ;P

Offline kezcinwołs

  • Użytkownik

# Maj 02, 2010, 15:44:49
Będę litościwy i odpowiem rzeczowo.

1. Co ma wspólnego VS z tym, czy kod jest skomplikowany?
2. Te projekty wcale nie są skomplikowane.
3. Plików ZIP się zasadniczo nie dodaje do projektu w VS, trzeba je ROZPAKOWAć jak każde inne archiwum.
4. Poczytaj na Wiki (link u góry) jak stworzyć nowy projekt i dodać do niego pliki. Lektura Wiki jest wymogiem regulaminowym.
5. To tutek z 2001 i projekty opiewają m.in. Direct Draw 7.
6. Co to niby to Direct Graphics?


Chyba źle się zrozumieliśmy

1. Jeśli kod jest skompilowany, to jest to program, prawda? A ja chciałem go załączyć do projektu i skompilować
2. Przecież pisałem że nie są skompilowane, chcę je skompilować
3. Nie jestem taki tępy... wiadomo że je rozpakowałem
4. Zrobiłem nowy projekt, dodałem plik, ale nie wiem jak go otworzyć, żeby móc edytować kod
5. Właśnie zauważyłem że to direct draw, ale mniejsza z tym...
6. Różnica między direct draw a girect graphics jest taka że w girect graphics robi się programy 3D, a w direct draw w 2D

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 02, 2010, 16:34:51
nie chce palnac glupstwa, wydaje mi sie, ale nie jestem pewnien do konca, ze skomplikowany to nie to samo co skompilowany.


:)

Offline Salceson

  • Użytkownik

# Maj 02, 2010, 17:38:32
Chyba źle się zrozumieliśmy

1. Jeśli kod jest skompilowany, to jest to program, prawda? A ja chciałem go załączyć do projektu i skompilować
2. Przecież pisałem że nie są skompilowane, chcę je skompilować
3. Nie jestem taki tępy... wiadomo że je rozpakowałem
4. Zrobiłem nowy projekt, dodałem plik, ale nie wiem jak go otworzyć, żeby móc edytować kod
5. Właśnie zauważyłem że to direct draw, ale mniejsza z tym...
6. Różnica między direct draw a girect graphics jest taka że w girect graphics robi się programy 3D, a w direct draw w 2D

1. Co ma wspólnego VS z tym, czy kod jest skomplikowany?
Źle zrozumiałeś :)

4. Edytowanie? Dwukrotnie klikasz na plik w projekcie.
6. Istnieje coś takiego jak Direct3D i DirectDraw, ale o DirectGraphics nie słszałem... :D
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2010, 17:51:59 wysłana przez Salceson »

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Maj 02, 2010, 18:12:13
"6. Istnieje coś takiego jak Direct3D i DirectDraw, ale o DirectGraphics nie słszałem..."  - BOOM HEADSHOT!

" Zrobiłem nowy projekt, dodałem plik, ale nie wiem jak go otworzyć, żeby móc edytować kod" - boże... już druga taka ofiara co nie umie otworzyć pliku z drzewka po lewej xD

"Przecież pisałem że nie są skompilowane, chcę je skompilować" - F5, jeżeli planowałeś później zapytać :)
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2010, 19:02:31 wysłana przez Pomar1 »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Maj 02, 2010, 18:46:49
1. Jeśli kod jest skompilowany, to jest to program, prawda? A ja chciałem go załączyć do projektu i skompilować
2. Przecież pisałem że nie są skompilowane, chcę je skompilować
czemu on taki skomplikowany
skompilowany != skomplikowany

Cytuj
3. Nie jestem taki tępy... wiadomo że je rozpakowałem
Mnie nie wiadomo. Albo piszesz co Ci wiadomo, co próbowałeś i co nie wyszło i nie trzeba zgadywać, albo zakładam, że prezentujesz poziom 3/4 pytań na forum i trzeba Ci wszystko tłumaczyć ab ovo.

Cytuj
4. Zrobiłem nowy projekt, dodałem plik, ale nie wiem jak go otworzyć, żeby móc edytować kod
dblclick? W drzewku projektu klikasz i plik się otwiera.

Cytuj
6. Różnica między direct draw a girect graphics jest taka że w girect graphics robi się programy 3D, a w direct draw w 2D
Różnica między direct graphics a rzeczywistością jest taka, że direct graphics nie istnieje. Istnieje np. Direct 3D.

Źle zrozumiałeś :)
ORLY? Patrz wyżej.

@Pomar1: mógłbyś nie męczyć ludzi przy pomocy marque?

//edyta
Gdzieś tak na przełomie DX8 i DX9 funkcjonowało chyba określenie Direct Graphics (bodaj nawet w dokumentacji była taka gałąź obok Direct Input) ale zdecydowanie nie jest to określenie na grafikę 3D (czyli dopełnienie Direct Draw, o które autorowi zapewne chodziło).
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2010, 19:00:23 wysłana przez ConayR »

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Maj 02, 2010, 18:54:08
Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać ;D A co do DXGraphics to przeskanowałem wujka Google i nic mu o tym nie wiadomo (poza niezwiązanymi pierdółkami).

Offline bartekm

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Maj 02, 2010, 23:25:02
Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać ;D A co do DXGraphics to przeskanowałem wujka Google i nic mu o tym nie wiadomo (poza niezwiązanymi pierdółkami).

Ludzie, przecież na gamedevie jest tutorial DirectX Graphics. Niewiem jak szukałeś, ale wystarczy wpisać DirectX Graphics (a nie Direct Graphics) i kliknąć pierwszy wpis ... Ogólnie Direct Graphics = DX 3D + Direct Draw.

Offline Salceson

  • Użytkownik

# Maj 03, 2010, 09:34:49
Tak, tyle że ten tutorial pokazuje (z tego, co przejrzałem) Direct3D...

Ale faktycznie nazwa myląca :P